Παρασκευή 20 Ιουνίου 2014

ΣΥΝΘΕΤΙΚΑ ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ (ΜΟΪΣΣΑΝΙΤΗΣ-ΖΙΡΓΚΟΝ)

ΣΥΝΘΕΤΙΚΑ ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ (ΜΟΪΣΣΑΝΙΤΗΣ-ΖΙΡΓΚΟΝ)


  H σύλληψη της ιδέας για να κατασκευαστούν συνθετικά διαμάντια την είχε ο Henri Moissan, ο οποίος απέδειξε το 1892 τη θεωρία ότι τα διαμάντια θα μπορούσαν να συντεθούν με κρυστάλλωση άνθρακα υπό πίεση σε τήγμα σιδήρου.


  Σχεδίασε και κατασκεύασε έναν ηλεκτρικό φούρνο που ανέπτυσε θερμοκρασίες μέχρι 3.500°C. Έτσι, το 1893 κατόρθωσε να παραγάγει μικροσκοπικές πέτρες, που όμως δεν μπορούσαν να καλύψουν ούτε βιομηχανικές ανάγκες. Δυστυχώς ο Henri Moissan έζησε σε μια εποχή που δεν ήταν αρκετά προηγμένη από τεχνολογική άποψη και δεν του επέτρεπε να πραγματοποιήσει την επιθυμία και το όνειρό του.
  Χρειάστηκε να περάσουν 61 χρόνια, μέχρι το 1954, όταν τελικά ένας εξαίρετος επιστήμονας, ο Δρ Tracy H. Hall, ηγήθηκε ερευνητικής ομάδας της General Electric, η οποία τελικά παρασκεύασε το πρώτο συνθετικό διαμάντι. Ο Tracy Hall πέθανε σε ηλικία 88 ετών τον Ιούλιο του 2008.


  Χάρη σε δική του εφεύρεση που ονομάστηκε «ζώνη» (belt), επιτεύχθηκε η γέννηση του πρώτου συνθετικού διαμαντιού.



  Η εφεύρεση του δημιουργεί υψηλή πίεση και διαμορφώνει τις κατάλληλες συνθήκες για τη γέννηση των συνθετικών διαμαντιών.Ο Hall γεννήθηκε το 1919 και μεγάλωσε σε αγρόκτημα στο Ogden της Γιούτα. Υπήρξε άριστος σπουδαστής και έγινε δεκτός στο Πανεπιστήμιο της Γιούτα, όπου άξια του απονεμήθηκε το PhD χημείας. Το όνειρό του ήταν να γίνει επιστήμονας στη General Electric. Το πραγματοποίησε το 1948, όταν τελικά έγινε ερευνητής στο εργαστήριο χημείας της GE, όπου εργάστηκε στην ανάπτυξη ενός νέου είδους πλαστικού. Από τότε εξειδικεύτηκε στα πειράματα υψηλής πίεσης.
 
  Εξαιτίας αυτού ενσωματώθηκε στην ομάδα που δούλευε για τη δημιουργία συνθετικών διαμαντιών. Οι εργασίες της ομάδας εστίαζαν σε δύο τομείς, στα πειράματα του Hall για τις υψηλές πιέσεις και στην επίδραση των ισχυρών ηλεκτρικών πεδίων στον κρυσταλλικό άνθρακα.
  Το 1954 ο Hall και η ομάδα του κατάφεραν τελικά να παραγάγουν το πρώτο συνθετικό διαμάντι. Η χρησιμοποίηση της συσκευής που ο Hall είχε αναπτύξει, βοήθησε την ομάδα να δημιουργήσει παρόμοιες συνθήκες με εκείνες υπό τις οποίες κρυσταλλώνονται στη φύση τα διαμάντια. Η εφεύρεση του Hall επέτρεψε στην General Electric να παραγάγει σκόνη διαμαντιών με εμπορικά συμφέρουσα διαδικασία, η οποία χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα στην βιομηχανία.


  Ο Δρ Tracy H. Hall είχε 19 κατατεθειμένα διπλώματα ευρεσιτεχνίας και έλαβε αμέτρητα βραβεία και τίτλους για τη σημαντική προσφορά του στη δημιουργία του πρώτου συνθετικού διαμαντιού. Το 1970 του απονεμήθηκε το βραβείο του Αμερικανικού Ιδρύματος Χημείας (AIC). Τα πρώτα συνθετικά διαμάντια πολύτιμης ποικιλίας παρήχθησαν το 1970, πάλι από την General Electric, με πρώτη επίσημη διεθνή αναφορά το 1971.
Για την κρυστάλλωση χρησιμοποιήθηκε αρχικά ένας ειδικός σωληνοειδής κλίβανος πίεσης από πυροφυλλίτη, ο οποίος στα δύο άκρα του είχε λεπτά διαμάντια για πυρήνες κρυστάλλωσης.
  Σαν πρώτη ύλη του άνθρακα χρησιμοποιήθηκε γραφίτης τοποθετημένος στο κέντρο του σωλήνα. Η κρυστάλλωση λάμβανε χώρα μέσα σε μεταλλικό τήγμα νικελίου, δηλαδή μεταξύ του γραφίτη και των λεπτών διαμαντιών υπήρχε λιωμένο νικέλιο.
Η πίεση στο εσωτερικό του κλιβάνου ήταν 55.000 ατμόσφαιρες.
  Τα φυσικά διαμάντια στις άκρες του κυλίνδρου λειτουργούσαν σαν πυρήνες κρυστάλλωσης καθώς άνθρακας από τον γραφίτη έρεε προς τα άκρα εμπλουτίζοντας συνεχώς με υλικό, αυξάνοντας έτσι το μέγεθος των διαμορφούμενων συνθετικών διαμαντιών. Στην πράξη, η όλη διαδικασία δημιουργούσε σε μια εβδομάδα περίπου 1 καράτι συνθετικού κρυστάλλου, με την προϋπόθεση ότι οι συνθήκες πίεσης, θερμοκρασίας και τροφοδοσίας υλικού ήταν όσο το δυνατό πιο σταθερές.
  Σύντομα στη μέθοδο αυτή ο άνθρακας έπαψε να προέρχεται από γραφίτη και η πρώτη ύλη αντικαταστάθηκε με τρίμματα διαμαντιών. Αυτό έγινε για να μπορέσουν να ελέγξουν το κρυσταλλικό σχήμα των παραγόμενων συνθετικών διαμαντιών.


  Τα πρώτα συνθετικά διαμάντια πολύτιμης ποικιλίας ήταν κίτρινα με καφέ απόχρωση, λόγω της παρουσίας αζώτου. Παρουσίαζαν επίσης εγκλείσματα, κυρίως μεταλλικές φλοίδες νικελίου. Για να ξεπεραστεί το πρόβλημα του χρώματος, αντί του αζώτου χρησιμοποιήθηκε στη διαδικασία αργίλιο ή τιτάνιο και έδωσε τη δυνατότητα της παραγωγής άχρωμων πετρών. Όμως η απουσία του αζώτου επιβράδυνε την ανάπτυξη των συνθετικών κρυστάλλων και χαμήλωνε την ποιότητά τους, κι έτσι η διαδικασία συνεχίστηκε κανονικά με το άζωτο.


  Τα διαμάντια της General Electric και τα φυσικά διαμάντια έχουν ακριβώς την ίδια χημική σύσταση (καθαρό άνθρακα) και τις ίδιες φυσικές ιδιότητες, και διαφέρουν μόνο σε λεπτομέρειες.
  Οι παραγόμενες από την General Electric άχρωμες πέτρες παρουσιάζουν ισχυρό φθορισμό και φωσφορισμό στη χαμηλού μήκους κύματος υπεριώδη ακτινοβολία, αλλά είναι αδρανείς στα μεγάλα μήκη κύματος της υπεριώδους ακτινοβολίας.


  Από όλα τα φυσικά διαμάντια, μόνο τα σπάνια μπλε διαμάντια παρουσιάζουν αυτή τη συμπεριφορά στην υπεριώδη ακτινοβολία. Αντίθετα από τα φυσικά διαμάντια, όλες οι πέτρες της General Electric εμφανίζουν ισχυρό κίτρινο φθορισμό στις ακτίνες X.


  Το 1990 οι επιστήμονες των ερευνητικών εργαστηρίων των De Beers στο Γιοχάνεσμπουργκ ανακοίνωσαν τη δημιουργία ενός συνθετικού κίτρινου διαμαντιού 14,2 καρατίων.
  Προς το παρόν, η δημιουργία συνθετικών διαμαντιών αυτού του μεγέθους είναι οικονομικά ασύμφορη και η διαδικασία ολοκληρώνεται όταν φθάνουν σε βάρος 1,5 το πολύ 2 καρατιών.
  Σε αυτό το σημείο θα θέλαμε να κάνουμε μερικές πολύ σημαντικές παρατηρήσεις.
  Ο όρος «συνθετικός» δεν σημαίνει ψεύτικος ούτε απομίμηση.
  Αυτή η εντύπωση είναι εσφαλμένη.
  Σε κάποια άλλα υλικά της αγοράς, όταν αναφέρουμε συνθετικό, εννοούμε κάτι που ομοιάζει πάρα πολύ με το αυθεντικό, όμως δεν είναι το ίδιο υλικό με αυτό.
  Στην περίπτωση των κρυσταλλικών ορυκτών, όταν λέμε συνθετικό, εννοούμε ακριβώς το ίδιο σώμα με το φυσικό και η μόνη διαφορά είναι ότι το ένα γεννάται στη φύση ενώ το άλλο στο εργαστήριο.
  Όλα τα συνθετικά ορυκτά είναι ακριβώς ίδια σε όλα με τα φυσικά ορυκτά. Έχουν την ίδια χημική σύσταση, την ίδια κρυσταλλική δομή, την ίδια συμμετρία, τις ίδιες φυσικές, οπτικές και χημικές ιδιότητες.

  Πρόκειται δηλαδή για δύο ίδια σώματα. Αν λέγαμε κάτι διαφορετικό, θα ήταν σαν να ισχυριζόμαστε ότι τα φυτά που καλλιεργούνται στα θερμοκήπια δεν είναι κανονικά φυτά, αλλά διαφορετικά από αυτά που φυτεύουμε στον κήπο μας.
  Τα συνθετικά ορυκτά αποδεικνύουν το μεγαλείο του ανθρώπινου πνεύματος. Ο άνθρωπος κατόρθωσε να πετύχει κρυστάλλωση στο εργαστήριό του, όμοια με αυτή που συμβαίνει στο εσωτερικό της γης.
  Ένα συνθετικό ρουμπίνι είναι κανονικό ρουμπίνι και δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από κανένα ρουμπίνι του κόσμου.


  Πολλές φορές τα συνθετικά ορυκτά είναι ανώτερης ποιότητας από ορισμένα φυσικά ορυκτά. Το ίδιο ισχύει και για τα συνθετικά διαμάντια, πρόκειται για αληθινά διαμάντια με όλες τις φυσικοχημικές ιδιότητες των διαμαντιών που γεννιούνται στα 200 χιλιόμετρα κάτω από το έδαφος.
  Ο άνθρωπος γνωρίζει τις απαιτούμενες θερμοκρασίες κρυστάλλωσης του διαμαντιού. Διαμόρφωσε μια ειδική διάταξη που του δίνει τη δυνατότητα να αναπαράγει αυτές τις συνθήκες με τη χρήση κατάλληλων καταλυτών όπως σίδηρο, κοβάλτιο, χρώμιο, νικέλιο, λευκόχρυσο και παλλάδιο, μειώνοντας αισθητά τις απαιτήσεις σε πίεση και θερμοκρασία.


  Του λείπει η πρώτη ύλη του καθαρού άνθρακα που χρειάζεται ώστε να τον κρυσταλλώσει στην ολοεδρία του κυβικού κρυσταλλογραφικού συστήματος.
  Το βρίσκει και αυτό χρησιμοποιώντας γραφίτη.
  Ο γραφίτης μέσα στον κλίβανο υψηλής πίεσης από τις ακραίες συνθήκες που τεχνητά δημιουργούνται απελευθερώνει καθαρό άνθρακα, ο οποίος βρίσκεται σε ικανές συνθήκες για να κρυσταλλωθεί ως διαμάντι - το μόνο που χρειάζεται είναι ένας πυρήνας κρυστάλλωσης που θα λειτουργήσει ως «μαγνήτης» που έλκει τον άνθρακα και τον βοηθά να ξεκινήσει την κρυστάλλωσή του.
  Κι αυτό ξεπερνιέται με την τοποθέτηση στα άκρα του κλιβάνου λεπτών φύλλων διαμαντιού, πάνω στα οποία ο απελευθερωμένος από τον γραφίτη άνθρακας βρίσκει πρόσφορο έδαφος και σχηματίζει κρυσταλλικούς πυρήνες.
  Από τη στιγμή που θα δημιουργηθούν οι πρώτοι πυρήνες κρυσταλλωμένου διαμαντιού, τίποτα δεν σταματά και τον υπόλοιπο ελεύθερο άνθρακα να κρυσταλλωθεί κι αυτός σαν διαμάντι, αρκεί να μην αλλάξουν οι συνθήκες πίεσης και θερμοκρασίας και η τροφοδοσία με υλικό να έχει συνεχή ροή.


  Φυσικά, από το 1954 που δημιουργήθηκε το πρώτο συνθετικό διαμάντι η τεχνολογία έχει κάνει κάτι παραπάνω από άλματα.


  Το 1993, όταν τελικά ο άνθρωπος κατάφερε για πρώτη φορά να φτιάξει συνθετικό μοϊσσανίτη, που η ποιότητά του να είναι τόσο καλή ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πολύτιμη πέτρα.
  Το ορυκτό αυτό είναι τόσο σπάνιο στην γη, που ο άνθρωπος πρώτα το έφτιαξε συνθετικά και μετά ανακάλυψε την ύπαρξή του στoν στερεό φλοιό της γης.


  Πρόκειται για την μέχρι στιγμής καλύτερη απομίμηση του διαμαντιού.
  Ο μοϊσσανίτης είναι ότι πιο σκληρό γνωρίζουμε μετά από το διαμάντι, έχει πάρα πολύ καλή λάμψη, η διάχυση του φωτός είναι μεγαλύτερη από του διαμαντιού, και σαν να μην φτάνει αυτό διαθέτει και μια πολύ σπάνια ιδιότητα των κρυστάλλων, την οποία διαθέτει και το διαμάντι.


  Μιλάμε για την θερμική αγωγιμότητα, την ικανότητα ενός σώματος να απορροφά θερμότητα εύκολα ή δύσκολα. Οι κρύσταλλοι στην πλειοψηφία τους είναι ψυχρά σώματα, δεν απορροφάνε εύκολα την θερμότητα.
  Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει με το διαμάντι, το οποίο απορροφά εύκολα την θερμότητα. Εξαιτίας της μοναδικής αυτής ιδιότητάς του, κατασκευάστηκε ένα όργανο που μετρά την θερμική αγωγιμότητα των πετρών και μας δείχνει αμέσως πιο είναι το διαμάντι ανάμεσα σε ένα σωρό από πολλές πέτρες.

  Στην περίπτωση του συνθετικού μοϊσσανίτη το όργανο αυτό μας δείχνει την ίδια ένδειξη με το διαμάντι, δεν μας βοηθά δηλαδή να διαχωρίσουμε το διαμάντι από ένα συνθετικό μοϊσσανίτη.  Για τον λόγο αυτό η διεθνής κοινότητα αναγκάστηκε να φτιάξει ένα άλλο εξειδικευμένο όργανο που μπορεί να διαχωρίζει τα διαμάντια από τους συνθετικούς μοϊσσανίτες, το οποίο όμως είναι σχετικά ακριβό.


  Όπως είναι φυσικό ο άνθρωπος δεν σταματά και συνέχεια προσπαθεί να ανακαλύψει καινούργιες τεχνικές σε όλα τα επίπεδα. Τώρα τελευταία μπόρεσε να συνδυάσει την απομίμηση με τα συνθετικά διαμάντια. Επίσημες αναφορές από εργαστήρια με διεθνή κύρος αναφέρουν μοϊσσανίτες με επικάλυψη συνθετικού διαμαντιού. Δηλαδή συνθετικός μοϊσσανίτης και πάνω σε αυτόν εναποτίθεται λεπτό στρώμα συνθετικού διαμαντιού. Η πέτρα βέβαια χρειάζεται επαναστίλβωση, όμως οι ενδείξεις των οργάνων δείχνουν όπως είναι φυσικό ακριβώς ότι και στα διαμάντια.


 Τώρα τα μεγέθη των συνθετικών διαμαντιών έχουν μεγαλώσει, τα χρώματα ελέγχονται κι έχουν αναπτυχθεί νέες μέθοδοι παραγωγής πολύ πιο φθηνές στην παραγωγή σύνθεσης.
Συνήθως αυτές της πέτρες της αποκαλούμε Ζιργκόν (Συνθετικά) ή ΜΟΪΣΣΑΝΙΤΗ.

ΑΥΣΤΡΙΑΚΟΙ ΚΡΥΣΤΑΛΟΙ
 Όλοι οι  κρύσταλλοι που χρησιμοποιούνται στα κοσμήματα Gemma&Co, είναι αυθεντικοί αυστριακοί κρύσταλλοι. Οι αυστριακοί κρύσταλλοι έχουν χαρακτηριστεί και αναγνωριστεί από το 1842, απο τους καλύτερους συνθετικούς κρυστάλλους του κόσμου τόσο σε λαμπρότητα, όσο και σε κοπή και σαφήνεια. Οι κρύσταλλοι είναι αποτέλεσμα μιας διαδικασίας με κύρια συστατικά τα φυσικά μεταλλεύματα και την άμμο χαλαζία. Η ποιότητα του κρυστάλλου εξαρτάται από τη μέθοδο παραγωγής και την επεξεργασία της πρώτης ύλης.
Βασικός κατάλογος χρωμάτων
Βασικός κατάλογος χρωμάτων
Βασικός κατάλογος χρωμάτων
Κύριος κατάλογος χρωματικού βάθους αυστριακών κρυστάλλων
Τα κρύσταλλα Swarovski δεν είναι φυσικοί κρύσταλλοι αλλά αποτέλεσμα μιας διαδικασίας με κύρια συστατικά τα φυσικά μεταλλεύματα και την άμμο χαλαζία. Η ποιότητα του κρυστάλλου εξαρτάται από τη μέθοδο παραγωγής και την επεξεργασία της πρώτης ύλης. - See more at: http://www.ornament.gr/?page_id=2536#sthash.e6g3gzwW.dpuf
Τα κρύσταλλα Swarovski δεν είναι φυσικοί κρύσταλλοι αλλά αποτέλεσμα μιας διαδικασίας με κύρια συστατικά τα φυσικά μεταλλεύματα και την άμμο χαλαζία. Η ποιότητα του κρυστάλλου εξαρτάται από τη μέθοδο παραγωγής και την επεξεργασία της πρώτης ύλης. - See more at: http://www.ornament.gr/?page_id=2536#sthash.e6g3gzwW.dpuf